תבוסה ללפיד ובנט: תוקם ועדת חקירה פרלמנטרית על כפלת מחיר הצוללות

איתי גדסי No Comments on תבוסה ללפיד ובנט: תוקם ועדת חקירה פרלמנטרית על כפלת מחיר הצוללות

בגלל הכאוס בקואליציה בסכסוך המתמשך עם כחול לבן, האופוזיציה העבירה את ההצעה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית על התשלום הכפול ברכישת הצוללות בממשלת בנט לפיד

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הכאוס בקואליציה נמשך: מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) את הצעתו של ח"כ צחי הנגבי להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בעניין הכפלת מחיר הצוללות. 15 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בשנת 2017 חתמו ממשלות ישראל וגרמניה על מזכר הבנות בדבר רכש 3 צוללות, שאמורות להחליף בעתיד צוללות שמצויות כיום בשימוש חיל הים.

לאחרונה אישרה הממשלה את רכש הצוללות הנ"ל במחיר כפול מן המחיר שסוכם בשעתו: 2.4 מיליארד יורו במקום 1.2 מיליארד יורו. סוגיית הכפלת המחיר, והעיכוב התמוה במימוש מזכר ההבנות, לא נזכרו כלל בנוסח החלטת הממשלה בדבר כינון ועדת חקירה ממלכתית לעניין הצוללות וכלי השיט מיום 23.1.22. לכן, חובתה של הכנסת להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתבחן נושא מהותי זה."

כזכור, למרות מאמציו של ראש הממשלה לשעבר נתניהו לרכוש במהירות את הצוללות מגרמניה כבר בשנת 2017, גם בגלל צרכי הביטחון של חיל הים והעניין הכספי, בגלל חקירה שנתפסה בעיני רבים כחקירה פוליטית, התעכבה העסקה ובגלל האיחור הרב ישראל שילמה פי שניים על הכלי הכי יקר בצה"ל.



0 תגובות